Przedświąteczne smutki i radości

Ten sezon przyniósł nieoczekiwany rozrost kolekcji i równie nieoczekiwane straty ;(

Pisałam już, że pożegnałam w tym roku:
Mammillaria gracilis monstr. 
1 z 2 Titanopsis calcarea
Drosera capensis 'Red' i 'Alba' z tegorocznego wysiewu
oraz Lithops spec. 2 sztuki o których zapomniałam wspomnieć (pewnie dlatego, że już dawno wybierały się na tamten świat i jakoś bezboleśnie to zniosłam)

Do listy dołączyły:
Notocactus buiningii - jeden z pierwszych moich kaktusów
Parodia carapariana - u mnie od ubiegłego sezonu, w tym roku już kwitła
Aloe spec. - jeden z moich pierwszych sukulentówniestety pozostawione do ukorzenienia liście musiałam wyrzucić, gdyż zaczęły gnić
Portulacaria afra variegata - jedna z moich ulubienic


Mam wyrzuty sumienia, bo wydaje mi się, że gdybym miała je na oku nic by się nie stało i udało by mi się w porę zauważyć i wyeliminować przyczyny. Co gorsze kiedy byłam początkującym hodowcą te straty były znacznie mniejsze, żeby nie rzec znikome. Być może dlatego, że mniej się teraz uczę i polegam na tym czego dowiedziałam się wcześniej a jak wiadomo pamięć - i zbytnia pewność siebie - bywają zwodnicze.

Ale żeby nie było, że święta u mnie takie posępne:
Mammillaria jaliscana SB 1945  - tegoroczny prezent z Adampola. Wiedziałam, że to będzie jedna z moich faworytek, ale kiedy zobaczyłam te kwiaty byłam już w 100% zakochana <3
Mammillaria pennispinosa - dodana na listę chciejstw po wizycie w Adampolu szybko trafiła w moje ręce i to jest również strzał w 10. Jedna z perełek w moim zbiorku <3

Mammillaria prolifera var. haitiensis - żółte ciernie i kremowo-żółte kwiaty to coś co mnie zdecydowanie kręci. Podejrzewam, że będzie to jeden z "kwiatorobów" niezawodnych w kwitnieniu. Jeszcze raz wielkie dzięki Piotruś :*
Mammillaria hahniana może wianków nie produkuje, ale za to te pojedyncze kwiatuszki prawdopodobnie będę mogła podziwiać przy każdej wizycie do końca zimy.

Komentarze

  1. Jestem. Fajnie się czyta i ogląda! Duże brawa za pomysł półkowy - jaką mają głębokość?
    Będę stałym bywalcem, więc pisz, pisz...
    Asia (annaoj)

    OdpowiedzUsuń
  2. Asia dzięki za odwiedziny! Podaję pełne wymiary, bo chyba tutaj o tym w ogóle nie pisałam:
    wielkość półki (mierzone na ramie) 28x70 cm, odległość między półkami 43 cm, wysokość na dzień dzisiejszy ok. 130 cm (mogę dołożyć jeszcze jedną półkę więc + 43 cm = 172 cm)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj! Co sądzisz o moim wpisie? O czym chcesz przeczytać, aby strona była jeszcze ciekawsza?

Popularne posty