Kwiaty - podsumowanie roku cz.2

Zgodnie z zapowiedzią dzisiaj zaprezentuję w pełni niezasłużone przeze mnie kwitnienia, które miałam przyjemność podziwiać w tym roku. Nie pozostaje mi nic innego jak trzymanie kciuków, żeby spodobało im się u mnie do tego stopnia, że nie zechcą odchorowywać zmiany miejsca zamieszkania (a przede wszystkim zimowania).

Mammillaria aff longiflora. Nie załapała się na ubiegłoroczne zestawienie, więc dołączam ją jako bonus roku 2013. Kwitła na przełomie grudnia i stycznia, niestety jak dotychczas to był jej jedyny kwiat.


Mammillaria wildii od pani Grażynki. Te śliczne kwiatuszki cieszyły moje oczy od lipca do września.
Mammillaria prolifera var. haitiensis od Piotrka kwitnie w grudniu.
Mammillaria aff. polythele ssp. polythele od Roberta nie przestawała oszałamiać kolorem kwiatów od lipca do września.
Mammillaria jaliscana SB 1945 od Marka podbija serca w grudniu.
Mammillaria jaliscana ssp zacatecasensis ? z tego samego źródła, u mnie kwitła w lipcu i sierpniu.
Mammillaria trichacantha również od Marka.  Kwitła u mnie wkrótce po przywiezieniu w czerwcu oraz w lipcu.
Mammillaria pennispinosa od Zuzy. Kwiatuszki upiększają ją u mnie od początku grudnia.



Komentarze

Popularne posty