Kwiaty - podsumowanie roku cz.1

To był zdecydowanie (k)rok milowy dla rozwoju mojego zbiorku. Na forum pokazywałam już wszystkie kwitnienia z okresu grudzień-grudzień (w ubiegłym roku już po podsumowaniu zakwitła jedna z mamilarek, więc dołączam ją do tegorocznego zestawienia). Jeżeli ktoś nie widział, w całości znajduje się na dole strony:

Tutaj chciała bym zaprezentować zbliżenia, ale na początek moje osobiste sukcesy. Później ewentualnie pokażę kwitnienia tegorocznych nabytków tzw. spijanie śmietanki po kolegach, którzy je zimowali u siebie.

Mammillaria hahniana w kolekcji od 2003 lub 2004. Kwitła w marcu i kwietniu oraz w grudniu.
Mammillaria bocensis u mnie od 2011. W tym roku kwitła w marcu, wrześniu i październiku.
Mammillaria karwinskiana w kolekcji od 2010. Jak do tej pory mój nr 1 co do obfitości jednocześnie otwartych kwiatów. Jej miesiące kwitnienia to marzec, kwiecień i grudzień.
Mammillaria cv Caterpincy u mnie od 2011 roku. Jedna z moich ulubienic, kwitła nieprzerwanie od kwietnia do sierpnia.
Mammillaria aff matudae mam ją od 2010. W tym roku kwitła po raz pierwszy co uważam za ogromny sukces, gdyż była zdolna do kwitnienia już w chwili zakupu.  Tymi ślicznymi kwiatuszkami mogłam cieszyć się w maju.

Mammillaria camptotricha trafiła do mnie w 2010. Kwitła nieprzerwanie od marca do września.
Mammillaria crinita ssp to zakup z 2012 roku. Kwitła chętnie już w ubiegłym roku, w sezonie 2013 pokazywała kwiatuszki od lipca do września.
Mammillaria sheldonii  to również ubiegłoroczny zakup. Rok temu bardzo smakowała mrówkom i błyskawicznie zrzuciła pąki, na szczęście w tym roku mogłam oglądać te śliczne "parasolki" w lipcu.
Mammillaria aff bocensis owoc zakupowego szaleństwa 2011 roku. W ubiegłym roku ją przesuszyłam i kwiaty były bardzo malutkie, na szczęście w tym roku można było cieszyć się widokiem pełnowymiarowych "słoneczek" we wrześniu i październiku.
Mammillaria spinossissima ssp u mnie od 2005 roku. Drugie miejsce w konkursie na największą liczbę jednocześnie otwartych kwiatów. Kwitła od maja do września z przerwą w lipcu.

Komentarze

Popularne posty