Podsumowanie kwitnień 2014

Podobno obraz wyraża więcej niż tysiąc słów, więc dzisiaj króciutko. W tym roku miałam przyjemność doświadczyć kwitnień u 40 mamilarii, które łącznie trwały przez 12 miesięcy bez przerwy. Rekordzistka cieszyła mnie kwiatami nieprzerwanie przez 8 miesięcy a była to Mammillaria camptotricha, drugie miejscem pod względem długości kwitnienia zajęła Mammillaria kunzeana, która kwitła przez 5 miesięcy, 3 miejsce z kwitnieniem trwającym 4 miesiące zajęła Mammillaria rhodantha ssp. fera-rubra. Na wyróżnienie za wkład pracy zasługują Mammillaria hutchisoniana, która otworzyła jednocześnie 8 kwiatów oraz Mammillaria zeilmanniana z wynikiem 5 kwiatów (co przy ich wielkości jest jak dla mnie na prawdę imponujące). Zwyciężczyniom gratuluję i serdecznie polecam dodać je do listy zakupów na przyszły rok - jeżeli ktoś ich jeszcze nie ma ;)

Ten rok był dla mnie naprawdę piękny, kolorowy i obfity. Moim marzeniem na nowy rok jest doprowadzenie do kwitnienia jak największej liczby mamilarek, mam nadzieję, że się uda. W Nowym Roku życzę nam wszystkim jeszcze więcej, jeszcze obfitszych i częstszych kwitnień u naszych kaktusów, by zdrowo rosły a szkodniki omijały nasze kolekcje szerokim łukiem. 

A teraz niech mamilarie mówią same za siebie :) Aby przejść na stronę galerii kliknij TUTAJ.





Komentarze

Popularne posty