My collection 2015 - review part 3.

Na ten tydzień planowałam wyjazd do rodziców na kilka dni. Niestety proza życia zweryfikowała moje plany. Szkoda wielka, bo bardzo cieszyłam się, że przeniosę już mamilarki do ganku, pooglądam, sprawdzę ich stan zdrowia. Eh życie, życie...

Mammillaria karwinskiana ssp. collinsii... jak to karwinskiana zaczerwieniła się od słońca. Pięknie podrosły wszystkie główki. Na pewno już nie raz i nie dwa pisałam o mojej wielkiej miłości do tego gatunku, więc nie będę się powtarzać, ale... czyż ona nie jest piękna? Zakupiona w ubiegłym roku pod koniec sezonu wygląda jakby chciała podziękować za daną jej szansę.

Mammillaria densispina co dziwne zmieniła kolor cierni. Kiedy do mnie trafiła od Piotrka w ubiegłym roku miała taki kolor cierni jak obecnie na stożku wzrostu. Mam wrażenie, że bardziej rośnie wszerz niż wzwyż. Kwitła wiosną czym mile mnie zaskoczyła - oby tak dalej :) Nie wiem dlaczego nie mam jej aktualnego zdjęcia z boku... możecie ją podejrzeć na ostatnim zdjęciu w lewym rogu.

Mammillaria haageana prezent od Gagi z ubiegłego roku. Moim zdaniem nie widać po niej żadnych zmian, ale w przypadku kiedy trafia w nasze ręce roślina "z dobrego domu" - zadbana i wypielęgnowana jedynym celem wydaje się "nie zaniżać poziomu" i utrzymać jej wygląd. Mam nadzieję, że mi się to uda :)

Mammillaria rhodantha ssp fera-rubra również od Piotrka w moich warunkach troszkę jej się "przytyło". Co raz wyraźniej widać, że zaczyna rosnąć pod kątem ostrym względem doniczki, jestem ciekawa co z tego wyniknie - szalony kształt? przyrosty boczne? Jedno jest pewne kwitnie bardzo chętnie <3

Mammillaria spec. niestety w tym roku miała problem z wystartowaniem, długo nie chciało jej się wypuścić korzeni po zimowaniu, ale w końcu ruszyła ze wzrostem. Trochę mnie to zaskoczyło, bo w ubiegłym roku rosła bardzo ładnie a od Piotra przyjechała wczesną wiosną z ostatnim pączkiem. Mam nadzieję, że najgorsze już za nami i przyszłej wiosny ja również zobaczę u niej te piękne purpurowe kwiaty.

Komentarze

Popularne posty