Nigdy nie mów nigdy cz. 1 - "białe" mamilarie

Na początku mojej przygody z kaktusami dość szybko zdałam sobie sprawę, że nie mogę mieć wszystkiego. W mamilarkach zakochałam się od pierwszego wejrzenia jeszcze jako mała dziewczynka,  więc wybór rodzaju powiedzmy należał do tych łatwiejszych (chociaż patrząc na kwitnące kaktusy moich koleżanek i kolegów z forum nieraz wzdychałam, bo mimo ogromnej różnorodności rodzaju Mammillaria nie miałam szans na dwudziestokilkucentymetrowe kielichy czy choćby ogromną różnorodność w kolorze tychże), ale dobór konkretnych gatunków to była jednak trochę walka serca i rozumu. 

Uznałam, że  skoro nie mogę  mieć wszystkiego to chociaż będę miała wszystko pod kontrolą i zrobię listę roślin, które spełniają moje warunki:
1. Nie mogą osiągać dużych rozmiarów
2. Koniecznie rosnące pojedynczo kuleczki (kolumnowe kaktusy jakoś mnie nigdy nie porywały)
3. Białe mamilarie są jakieś takie blade i bez wyrazu, bleh
4. Nigdy w życiu haczykowatych cierni brr
5. Nigdy w życiu mamilarii pokrytych w całości cierniami - nie wiadomo co się dzieje pod spodem
6. Im większe, bardziej oryginalne kwiaty tym lepsze, najlepiej żółte ale karminowe również  były na podium
7. Jeśli ciernie mają efekt wow mogę  przymknąć oko na małe pospolite kwiatki w kolorze fuksji - w drodze wyjątku

Podstawą był research - każda mamilaria przed trafieniem na listę była prześwietlana czy jest odpowiednią kandydatką.  Każdy kto trochę zna moją kolekcję pewnie się domyśla, że  na 1 mamilarię z listy przypadało co najmniej z 10 innych, bo jednak serce wygrywa czasem z rozumem. Pragmatyzm jest super, ale moja kolekcja nie była by taka sama, gdyby co jakiś czas los nie spłatał mi figla... tylko spójżcie!

"Białe" mamilarie nie muszą być nudne, bez wyrazu i ogólnie bleh!

Mammillaria parkinsonii

Mammillaria cv ARIZONA SNOWCAP

Mammillaria  klissingiana

Mammillaria bocasana

Mammillaria  noureddineana NBF157

Mammillaria gracilis

Mammillaria hahniana

Białe mamilrki, które niestety straciłam, ale są fajne i polecam!

Mammillaria camptotricha
Mammillaria candida Charco blanco
Mammillaria spinossissima ssp
 Mammillaria sanchez-mejoradae San Roberto
Mammillaria herrerae
Mammillaria deherdtiana
Mammillaria plumosa

Jakie są "białe" mamilarie każdy widzi - mimo, że dominuje biały kolor cierni, ich kształ, kolor i grubość prezentują ogromną różnorodność. Także kształt i kolor brodawek oraz rozmaite kolory, kształty i wielkość kwiatów z pewnością trafią w różne gusta.

Wady widzę tylko dwie - trudno zrobić im ładne zdjęcie w słoneczny dzień  ;) i mimo najszczerszych chęci jest wiele białych mamilarii, które są dla mnie nie do rozróżnienia... a jednak nie żałuję, że uległam ich urokowi i nadal jest ich sporo na mojej liście chciejstw. 

CDN.






Komentarze

Prześlij komentarz

Witaj! Co sądzisz o moim wpisie? O czym chcesz przeczytać, aby strona była jeszcze ciekawsza?

Popularne posty