Mamilarie z żółtymi kwiatami

Oprócz długich cierni innym obiektem pożądania są dla mnie żółte kwiaty. Zwróciły moją uwagę od pierwszego wejrzenia, bo na początku mamilarki kwitły u mnie tylko na różo-fiolet i żywiłam obawę, że nic ciekawego się nie wydarzy w tej materii. Jakież było moje zdziwienie, gdy odkryłam inne warianty a wśród nich kwiaty jaskrawożółte czy kremowożółte. Oczywiście musiałam je mieć chociaż na pierwsze kwiaty tych sztandarowych M. marksiana i M. longimamma musiałam poczekać ładnych parę lat było warto - w tym sezonie wynagrodziły mi czas oczekiwania z nawiązką. Wciąż czekam na pierwsze kwiaty u M. baumii - rośnie baardzoo wolno i pewnie nad kwiatami też musi się zastanowić.

Mammillaria longimamma

Mammillaria aff. paulii

Mammillaria marksiana

Mammillaria lewisiana

Mammillaria microhelia

Mammillaria prolifera var. haitiensis

Mammillaria marksiana

Mammillaria surculosa

Mammillaria jaliscana ssp zacatecasensis

Mammillaria duwei

Mammillaria baumii REP 1429

Inne mamilarie kwitnące na żółto, które mogą Ci się spodobać:
Mammillaria solisoides
Mammillaria bocensis v rubida
Mammillaria melaleuca
Mammillaria petrophila
Mammillaria sphaerica 
Mammillaria beneckei
Mammillaria lindsayi 
Mammillaria eriacantha
Nie mamilarie, ale też ładnie kwitną na żółto ;)

Turbinicarpus flaviflorus
Astrophytum capricorne

Komentarze

Popularne posty