My collection 2015 - review part 8.

Wiosna coraz bliżej! Chyba najwyższy czas zrobić listę mamilarek do przesadzenia, bo niestety kilka ukorzeniających się w ubiegłym roku pominęłam. Co prawda część z nich jakby nie miała nic przeciwko, ale nie widzę sensu bardziej tego przedłużać - tym bardziej, że mój substrat jest na tyle lekki a zarazem bogaty, że spokojnie powinien zaspokoić potrzeby nawet tych mamilarii kapryszących przy budowie korzeni.

Mammillaria aff. spinosissima - z tym oznaczeniem trafiła do mnie w 2014 roku od Gagi. Jednak nie jestem do końca przekonana ze względu na haczykowate ciernie środkowe. Dotychczas nie kwitła u mnie, brak też wcześniejszych śladów kwitnienia w postaci zasuszonych kwiatów czy resztek owoców. 
Mammillaria perezdelarosea. Rok 2014 obfitował w wiele pięknych i wartościowych nabytków. Ta urocza kuleczka pochodząca od Rejdena jest jednym z nich. Nie dajcie się zwieść tym skromnym rozmiarom (doniczka 4x4 cm), bo w maju ubiegłego roku pokazała nieśmiało swój pierwszy kwiatuszek.
Mammillaria lenta. Wiosną 2012 zaczęłam bardziej śmiało spełniać swoje kaktusowe marzenia. Mammillaria lenta  jest chyba najwolniej rosnącą u mnie mamilarką. Przez pierwsze 2 lata od chwili zakupu praktycznie wcale nie zwiększyła swojej średnicy. Dopiero w 2015 pod chmurką podrosła kilka milimetrów wzwyż. Jeżeli nie dysponujecie zbyt dużą przestrzenią do uprawy kaktusów zdecydowanie polecam. Był to również jeden z powodów dla których ja ją wybrałam. Wciąż czekam na pierwsze kwiaty.
Mammillaria carmenae to jedna z mamilarek w których przypadku "zagapiłam się" i zapomniałam ją przesadzić do "normalnego" substratu. Od przybycia do mnie wczesną wiosną 2014 od Rejdena miała problem z ukorzenieniem się - zupełnie nie wiem dlaczego. Jednak mimo wszystko w ubiegłym roku zaczęła rosnąć a wraz z nią przyrost boczny, więc chyba jednak nie pogniewała się za to surowe traktowanie. 
Mammillaria noureddineana NBF157 jedyna w dzisiejszym zestawieniu mamilarka z Adampola. Od 2013 nie zmieniła w żaden drastyczny sposób swojego wyglądu. Podrosła tylko nieco pod chmurką, ale nie kwitła jeszcze.

Komentarze

Popularne posty