Kto pod koniec czerwca myśli o zimowisku - ten ja:)

Na poważnie zaczął mi doskwierać brak kwiatów spowodowany opóźnionym rozpoczęciem sezonu. Pogoda przez większość czasu jest do niczego - czasem słońce, czasem deszcz a już obowiązkowo zimne noce! Może to ta skleroza, która ostatnio mi tak doskwiera, ale nie pamiętam tak brzydkiego czerwca :/ Coś tam niby pączkuje, ale przy takiej ilości roślin powinno być więcej kwiatów przynajmniej statystycznie. Tak więc, na poważnie myślę o lepszym zimowisku, gdzie będę mogła wcześniej rozpocząć sezon bez obaw, że mi się wszystko powyciąga. I nawet mam już swój typ - ganek, który do tej pory robił za składzik. Duże okna, wystawa wschodnia z odrobiną południowego słońca szybko nagrzewa się w słoneczne dni, ale... (żeby nie było musi być jakieś "ale") w związku z tymi super oknami temperatura w ciemne zimowe dni nieznacznie różni się od tej na dworze, gdyż nie ma tam żadnego ogrzewania. Myślę, że do jesieni uporam się ze wszystkimi przeciwnościami i nie uśmiercę całej kolekcji tym moim wybrykiem - trzymajcie kciuki ;)

Zaległe zdjęcia z maja (tak, tak z MAJA, wiem nieogarnięta jestem):

Mammillaria wildii
Mammillaria zacatecasensis
Mammillaria surculosa
Mammillaria aff. fittkaui
Mammillaria camptotricha
Mammillaria gracilis
Mammillaria zeilmanniana

Komentarze

  1. Paula, przepiękne te Twoje kaktusy!!! Pamiętam że jak jeden mi zakwitł przez przypadek to skakałam ze szczęścia.. To był pierwszy..i niestety ostatni raz kiedy zakwitł... /RudaF

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Ruda! Może trzeba mu zmienić warunki, a może nie skakać wokół niego (mnie to szlag trafia, kiedy widzę jak u teściów kaktusy kwitną w czystym torfie i podlewane przez okrągły rok a u mnie z pobranych od nich zaszczepek nic a nic)? Kiedy coś rzadko kwitnie cieszę się jak szalona i chodzę wokół pojedynczego kwiatka z aparatem, a jak coś kwitnie prawie non stop to jakoś mi ten fakt umyka...

      Usuń

Prześlij komentarz

Witaj! Co sądzisz o moim wpisie? O czym chcesz przeczytać, aby strona była jeszcze ciekawsza?

Popularne posty